فهرست

گزارش عملکرد شش ماهه دانشگاه علوم پزشکی بابل منتشر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، گزارش عملکرد دانشگاه از دی 1398 الی خرداد 1399 در قالب کتابچه تهیه و توزیع گردید.

گفتنی است پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و در اجرای سیاست تعمیم و گسترش دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، وزارت فرهنگ و آموزش عالی در سال 1362 هیات تخصصی پزشکی وزارت را جهت ارزیابی و انتخاب محل برای ایجاد دانشکده پزشکی به مازندران اعزام نمود.

هیات مزبور پس از بازدید از شهرهای ساری، بابل و گرگان، بابل را به علت داشتن امتیازاتی از جمله مکان مناسب (باغشاه)  به عنوان محل تاسیس اولین مرکز آموزش پزشکی شمال کشور برگزید (خبر مندرج در روزنامه رسمی 1362/8/17 ه.ش) که با تایید شورای گسترش وزارت علوم مجوز تاسیس دانشکده صادر گردید و با پذیرش 50 نفر دانشجوی دکتری پزشکی عمومی از طریق آزمون سراسری، در بهمن 1364 هجری شمسی با حضور وزیر محترم فرهنگ و آموزش عالی وقت جناب آقای دکتر سید علیرضا مرندی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای ۹ دانشکده شامل دانشکده پزشکی، دانشکده پیراپزشکی، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده مامایی و پرستاری رامسر، دانشکده طب ایرانی، دانشکده بین الملل (پردیس خودگردان)، دانشکده توانبخشی، دانشکده مامایی، پرستاری و دانشکده بهداشت می باشد.  
در دی ماه سال 1396 با انتصاب آقای دکتر سید فرزاد جلالی به عنوان رئیس دانشگاه روند توسعه و پیشرفت دانشگاه سرعت گرفت و علیرغم مشکلات اقتصادی دولت بویژه در بخش بهداشت  و درمان سعی شد خللی در این توسعه پیش نیاید.